75 procent van de vrouwen koopt kleding online

Maar liefst drie kwart van de vrouwen koopt tegenwoordig online de kleding voor de lente, zomer, herfst en de winter. Met de komst van grote online kledingwinkels is de keuze steeds groter geworden, en de lage prijzen zorgen ervoor dat het erg aantrekkelijk is om online je kleding te kopen. Dit deed dan ook 75 procent van de vrouwen in het afgelopen jaar.

Maak hieronder je keuze en bekijk de maat:
Dames
Heren
Meisjes
Jongens

  • Uitleg Kleertjes: Bij Kleertjes is een overzicht te vinden met maten en tabellen.

  • Uitleg Jack & Jones: Bij Jack & Jones is een overzicht te vinden met maten en tabellen.

  • Uitleg Jeans Centre: Bij Jeans Centre is een overzicht te vinden met maten en tabellen.
Bekijk hier alle maten & omrekenen >>
Bekijk hier de maten & tabellen bij Jeans Centre >>

75 procent van de vrouwen koopt online kleding

Volgens onderzoek is gebleken dat vrouwen in 2015 met vaakst hebben geshopt naar kleding. De mannen deden dit een stuk minder, namelijk 52 procent. Met name de jeugdige vrouwen kopen massaal online de nieuwe collectie kleding.

Jeugd koopt het vaakst kleding online

Het onderzoeksbureau Telecompaper Consumer Panel heeft dit onderzocht en kwam met een aantal mooie cijfers en feiten over het online shop gedrag van heren en dames van allerlei leeftijden. Hieruit is gebleken dat vooral tieners tussen de leeftijd van 12 en 19 jaar de kar trekken. Maar liefst 88 procent van de vrouwen online kleding gekocht.

Bij heren ligt dit percentage een lager. 52% van de heren had in 2015 online kleding gekocht. Ook schoenen of tassen behoren tot dezelfde onderzoeksgroep. De jongere generatie vindt het blijkbaar handiger om online kleding te bestellen dan in de winkel kleding te kopen. Wat daarvan de oorzaak kan zijn, is niet onderzocht.

Algehele stijging online bestellen

In het jaar 2015 is over het algemeen meer online gekocht dan de jaren ervoor. Ondanks de lage conjunctuur waarin onze economie zich bevindt, wordt er steeds meer online gekocht. Werd er in 2007 nog gemiddeld 3,7 bestellingen geplaatst per persoon, Afgelopen jaar is dit gestegen naar 6,9 bestellingen. Naar verwachten zal het aantal in 2016 en 2017 alleen nog meer verder gaan stijgen.

Steeds meer fysieke winkels ontwikkelen ook een webshop waar de klanten het gewenste artikel kunnen bestellen. Hierdoor zal de stijging in de komende jaar voort blijven bestaan. Langzamerhand zullen er meer winkels verdwijnen en zich maar gaan richten op de online kledingmarkt.

Meest online gekocht voor heren en dames

Het onderzoek van de Telecompaper Consumer Panel heeft naast de kleding ook de andere online gekochte artikelen op een rijtje gezet. Hieruit blijkt dat het online winkelgedrag voor heren en dames verschillend is. Heren en dames hebben wel gemeen dat het meest gekochte online artikel in de categorie kleding, schoenen en tassen bevindt.

75 procent vrouwen koopt kleding online
75 procent vrouwen koopt kleding online. Bron.

Top 10 heren:

  1. Kleding, schoenen, tassen: 52 procent
  2. Elektronica: 44 procent
  3. Reizen: 42 procent
  4. Tickets: 39 procent
  5. Boeken: 36 procent
  6. Hardware: 29 procent
  7. Video’s en Films: 29 procent
  8. Spellen: 28 procent
  9. Software: 28 procent
  10. CD: 22 procent

Top 10 dames:

  1. Kleding, schoenen, tassen: 75 procent
  2. Tickets: 45 procent
  3. Boeken: 44 procent
  4. Reizen: 38 procent
  5. Verzorgingsartikelen: 33 procent
  6. Elektronica: 23 procent
  7. Parfum: 22 procent
  8. Bloemen en cadeaus: 20 procent
  9. Video en Films: 19 procent
  10. CD: 17 procent

Iets corrigeren of een vraag stellen? Reageer middels onderstaand formulier.

Informatie over maten:

Last updated: donderdag 16 januari 2020

Plaats een reactie